Zajíčkova koleda
Bylo krásné předvelikonoční dopoledne, středa 16. dubna. Žáci 2. ročníku přišli do školy pouze s batůžky. Proč? Ne, nikam na výlet nejeli, ale čekalo je učení formou projektového vyučování s názvem Zajíčkova koleda. Hned ráno si vyrobili dvě moc hezké kraslice, a pak už následovalo ,,soupeření ,, jednotlivých skupin. Tentokrát byly skupiny čtyři, vedoucí skupin byli kluci, kteří si k sobě vybrali své ,,spolupracovníky,, nebo vlastně ,,spolupracovnice,,. Skupinky se jmenovaly Zajíčci, Ovečky, Hříbátka a Kuřátka. A začal boj o co nejvíce bodů. V pracovních listech plnili žáci zábavné velikonoční úkoly z matematiky, českého jazyka, došlo i na badatelský úkol či hledání cesty z labyrintu. Nejvíce jim dal asi zabrat badatelský úkol, kdy podle daného popisu měli určit a vybrat správné vajíčko. Skupiny se činily, a tak o přidělování bodů nebyla nouze. Pak se všichni přesunuli do našeho altánu na školní zahradě, kde si vyrobili úplně jednoduchou pomlázku. Na závěr proběhlo vyhodnocení skupin, předání Pochvalných listů a sladká odměna. A která skupina vyhrála? To přece není důležité – vyhráli všichni, protože celé dopoledne pracovali se zaujetím. A hlavně – nejdůležitější úkol byl splněn – vzájemně si pomoci, poradit si a spolupracovat.
Pavla Nohavcová